Oszustwo na „Biedronkę”. Fałszywe SMS z paczką do odbioru.

Oszustwo na "Biedronkę"
Fotografia: niebezpiecznik.pl

Oszustwo na „Biedronkę”. Fałszywe SMS z paczką do odbioru.

Tysiące osób otrzymało fałszywe SMS’y, których oszuści podszywają się pod jedną z największych sieci dyskontowych w Polsce. Nowa metoda: Oszustwo na „Biedronkę”.

Polacy już przywykli do otrzymywania wiadomości SMS z ofertą danego sklepu lub sieci dyskontowej. To po prostu stało się codziennością. Niestety, jeśli jednak klient takiej sieci będzie nieostrożny, może narazić się na bardzo nieprzyjemne konsekwencje.



Oszuści opracowali nową metodę zwana jako oszustwo na „Biedronkę”. Polega ona na tym, iż potencjalna ofiara otrzymuje wiadomość SMS z informacją

„Szanowny Kliencie! Twoja paczka jest gotowa do odbioru! Nr. Ref.: BIEDRONKA-(kod…) Zobacz tutaj >>”,

Jeśli ofiara przejdzie pod wskazany odnośnik, może paść ofiarom oszustów.

Dokąd kieruje odnośnik i jak wygląda cały proceder?

Odnośnik przekierowuje ofiarę, na specjalnie spreparowaną stronę internetową, która do złudzenia przypomina oryginalną. Operuje ona tym samym logiem sieci i innymi charakterystycznymi elementami. Ofiara jest informowana o rzekomej możliwości zdobycia karty podarunkowej o wartości 300zł. W kolejnych etapach użytkownik proszony jest o podanie adresu e-mail oraz hasła, następnie przychodzi czas na rzekome zweryfikowanie użytkownika za pomocą karty płatniczej. Na etapie „weryfikacji” wielu użytkowników, mogło mieć podejrzenia, że coś jest nie tak. Niestety, jednak nie wszyscy są tacy spostrzegawczy i naiwnie mogli zaufać oszustom. Jeśli jednak, ofiara nie podała danych do karty płatniczej, to prawdopodobnie oszuści i tak już na niej zarobili. Po podaniu adresu e-mail oszuści zarabiają dzięki programom partnerskim w nieujawnionych serwisach.

Jeżeli użytkownik przeprowadził weryfikację przy użyciu karty płatniczej, dobrowolnie sprzedał za darmo swoje dane osobowe, a także zapisał się do płatnej subskrypcji, która przez pierwsze 7 dni jest darmowa, a następnie co każdy miesiąc pobierana jest opłata w wysokości 49,95$.
Dodam tylko, że treść SMS’a, a także nazwa sklepu może się zmieniać. Oszuści podają się także, jako właściciele sieci Lidl.

Należy podkreślić, że akcja nie została zorganizowana przez Jeronimo Martins Polska S.A, właściciela sieci Biedronka ani na jego zlecenie. Obecnie właściciel sieci analizuje całą sytuacje przez swój dział prawny.

Be the first to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie pojawi się na stronie.


*